Դասարանական առաջադրանք/7/10/19

Ածական

151.Ըստ կազմության` տրված ածականները բաժանի՛ր չորս խմբի:
Պարզ — մեծ, խոշոր, համեստ

Պարզ ածանցավոր- ուժեղ, , հոդային, սիրելի, հոտավետ

Բարդ- , հորդառատ, ոսկեհուռ,ահեղամռունչ, մարդամոտ

Բարդ ածանցավոր- առևտրական, միջմոլորակային

152.Ա խմբի գոյականներից ածականներ ստացի՛ր Բ խմբի ածականակերտ ածանցներիմիջոցով:

Ա. Տուն, իմաստ, գույն, ոսկի, երկաթ, համ:
Բ. Ան, դժ, յա, ատ, եղեն, եղ:

Անտուն, անիմաստ, գունատ, ոսկյա, երկաթյա, համեղ

153.Տրված բայերից ածականներ կազմի՛ր և ընդգծի՛ր ածականակերտ ածանցները:

Վստահելի, համակրելի, բացատրելի, դյութել- դյութիչ, գրավել- գրավիչ, հուզել- հուզիչ, բարկանալ- բարկացկոտ , վախենալ- վախկոտ, ամաչել- ամաչկոտ, պարծենալ- պարծենկոտ:

154.Տրված բառակապակցությունների իմաստներն արտահայտի՛ր ածականներով ևընդգծի՛ր ածականակերտ ածանցները:

Յոթ գյուխ ունեցոդ — յոթգլխանի , երկու երես ունեցող- երկերեսանի, երկու փող ունեցող- երկփողանի, եռանդով օժտված- եռանդուն, շատ բուրդ ունեցոդ- բրդոտ, գույն ունեցող- գունավետ, թևեր ունեցող- թևանի, մեծ ուժ ունեցող- ուժեղ, երեք տարի (ամ) տևող- եռամյա, տասը տարեկան- տասնամյա:

155.Կետերը փոխարինի՛ր ածականակերտ ածանցներով:

…կենդան, …կամ, …խոսկան, հայր.., կիս…, փառ…, վայր…, աղ…., արևել…, երևան…, ընկեր…, կծ…, ազդ…, թրթռ…, հնչ…, շաչ…, խոհ…, դողդոջ…:

անկենդան, դժկամ,չխոսկան, հայրենի, կիսատ, փառավոր, վայրենի, աղի, արևելյան, երևանյան, ընկերական, կծան, ազդեցիկ, թռթռուն, հնչուն, շաչուն, խոհուն, դողդոջուն։

156.Ընդգծված բառերի իմաստներն արտահայտի՛ր բառակապակցություններով ևբացատրի՛ր, թե այդ ածականներն ինչո՛ւ ոչ թե ուն, այլ յուն ածանցով են կազմվել:

Օրինակ`

Ահեղաշաչյուն փոթորիկ — Ահեղ շաչյունով փոթորիկ:
Քաղցրահնչյուն մեղեդի — քաղցր հնչյունով մեղեդի
Քնքշաշրշյուն զգեստ- քնքուշ շրշունով զգեստ
Բարեհնչյուն ձայն — բարի հնչյուն ունեցող ձայն
Դառնահնչյուն ոռնոց — դառ հնչյունով ոռնոց

159.Տեքստերի ածականներն ըստ անհրաժեշտության դարձրո՛ւ բաղդատական կամգերադրական աստիճանի:

Ֆուտբոլում խաղարկվող մրցանակների մեջ պատվավորներն անհատական «Ոսկե գնդակ», «Ոսկե կոշիկներ» և «Արծաթե կոշիկներ» մրցանակներն են: «Ոսկե գնդակի» տեր դառնում է այն ֆուտբոլիստը, որ մայրցամաքի լավագույն մարզիկն է ճանաչվում: «Ոսկե կոշիկներն» ու «Արծաթե կոշիկները» համապատասխան թիթեղներից կարված կոշիկներ են, որ հանձնվում են եվրոպական երկրների ամենալավ ռմբարկուներին:
Գերմանացի ֆիզիկոս Կոենն ասում է, որ քսանմեկերորդ դարում կանայք լողի տարածությունը հեշտ են հաղթահարելու, քան մեր օրերում լավագույն լողորդ համարվող տղամարդիկ:
Դանիացի Վեստերգարդը պատրաստել է աշխարհի մեծագույն ` երեսունչորս տեղանոց հեծանիվն ու փոքր մոտոցիկլը: Նա ասում է, որ ճիշտ է դրանք օգտագործել ռեկլամի համար:

160.Տեքստերի ածականներն ըստ անհրաժեշտության դարձրո՛ւ բաղդատական կամգերադրական աստիճանի: Ընղգծի՛ր այն ածականները, որոնք համեմատուությանաստիճան չեն կարող ունենալ:

Ո՞վ է հեշտ վազում` գե՞ր, թե՞ նիհար մարդը: Այս պարզ հարցով զբաղվեցին ԱՄՆ-ի Հարվարդի համալսարանի բազմաթիվ գիտնականներ: Հետազոտվեցին տարբեր քաշի վազողներ` իրենց հետ տանելով տասնհինգ կիլոգրամ ծանրություն: Պարզվեց, որ որքան ավելի մեծ է մարմնի քաշը, մարդն այնքան մեծ արագություն է զարգացնում, իսկ էներգիայի ծախսը, ընդհակառակը,ավելի փոքր է լինում:
Անգլիական մի ընկերություն կառուցել է ամենաթեթև մեկտեղանի ինքնաթիռ, որն ավելի էժան է, քան ավտոմեքենաների մեծ մասը: Ինքնաթիռը թեթև է, ընդամենը հիսունհինգ կիլոգրամ: Նրա ամենամեծ արագությունը ժամում 145 կիլոմետր է:

Ածականներն ըստ կազմության լինում են պարզ և բաղադրյալ: Այլ խոսքի մասերիցածականներ են կազմվում ածականակերտ ածանցների կամ բառաբարդմանմիջոցով: Որակական ածականներն ունեն համեմատության աստիճաններ` դրական, բաղդատական և գերադրական: Տեղին և ճիշտ գործածված ածականներըհարստացնում և ոճավորում են խոսքը:

Оставьте комментарий

Создайте подобный сайт на WordPress.com
Начало работы